ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK (ÁSZF)
Jelen Általános Szerződési Feltételek
(ÁSZF) tartalmazza a TálKaland – Töviskesné Zsótér Bíborka egyéni
vállalkozó által üzemeltetett talkaland.hu weboldal használatára
vonatkozó feltételeket.
A weboldalon keresztül történő vásárlás
szerződéskötésnek minősül. Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése
előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése
véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!
A weboldal működésével, megrendelési, és
szállítási folyamatával kapcsolatban felmerülő kérdések esetén a megadott
elérhetőségeken állunk rendelkezésére.
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra,
kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli
szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.
A TálKaland weboldal dietetika témában ismeretterjesztő
segédanyagokat tartalmaz. A termékek a weboldal üzemeltetőjének saját maga
által létrehozott termékei. Töviskesné Zsótér Bíborka (Működési engedély
száma: 281583) online dietetikai tanácsadás útján 18 év alatti gyermekek számára
szülőknek szóló tanácsadást biztosít magyar nyelven.
A weboldalon található termékekre vonatkozóan
megjelenített árak forintban értendők és a fizikai termékek esetén nem
tartalmazzák a szállítási költséget, mely a rendelés utolsó fázisában kerül
felszámításra. A termékek alanyi adómentesek, azaz a mellettük feltüntetett
árak ÁFA-t nem tartalmaznak.
I. IMPRESSZUM
Szolgáltató (üzemeltető) adatai
A szolgáltató cég neve: Töviskesné Zsótér
Bíborka Egyéni Vállalkozó
Levelezési címe: 2030 Érd, Vereckei utca 16.
Székhely: 5700 Gyula, Késmárki utca 24. A ép.
Elektronikus levelezési cím: talkaland@talkaland.hu
Telefonszáma: +36-70/943-7471
Nyilvántartásba vevő: Belügyminisztérium
Nyilvántartási szám: 56964262
Adószáma: 58468281-1-24
Számlavezető bank: K&H Bank
Számlaszám: 1040 4247 9338 5360 0100 0000
Tárhely és e-mail szolgáltató:
Cégnév:
Unas Online Kft.
Székhely: 9400 Sopron, Kőszegi út 14.
Adószám: 14114113-2-08
Telefonszám: +36-99/200-200
E-mail: unas@unas.hu
(Hozzáférés a honlap teljes tartalmához és
a levelezőrendszerhez, érvényes és hatályos adatfeldolgozói szerződés
alapján, a szerződés megszűnéséig. Elsődleges feladata a
tárolás, ezen kívül más műveletet a személyes adatokon nem végez.)
Hírlevélszolgáltató:
MailerLite
hírlevélküldő rendszer
Cégnév: MailerLite Ltd.
Székhely: 548 Market St, PMB 98174, San Francisco, CA 94104-5401, United States
Kapcsolatfelvétel itt: https://www.mailerlite.com/contact-us
II. ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK
A szerződő felek (a továbbiakban:
Felek), Töviskesné Zsótér Bíborka (2030 Érd, Vereckei utca 16.,
Nyilvántartási szám: 56964262, Asz.: 58468281-1-24, E-mail cím: talkaland@talkaland.hu); (a továbbiakban: Szolgáltató)
és megrendelő, illetve a megrendelő által törvényesen képviselt jogi
személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező társaság (a továbbiakban:
„Felhasználó” vagy “Fogyasztó”).
Jogszabályok:
- A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen
Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az
elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal
összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi
CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm.
rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező
rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
- A jelen Szabályzat 2025.05.01. napjától hatályos és visszavonásig
hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a
Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése
előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a
weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak
használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan
érvényes.
- Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett
webshop weboldalra vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor
is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a Szabályzatban
foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben
Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop
tartalmának megtekintésére.
- Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal,
annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a
weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő
tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása,
feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása
nélkül.
- Jelen ÁSZF hatálya kiterjed Magyarország területéről nyújtott
minden olyan információs társadalommal összefüggő és elektronikus
kereskedelmi szolgáltatásra, amely az https://talkaland.hu honlapon
keresztül igénybe vehető. Továbbá, jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden
olyan Magyarország területére irányuló kereskedelmi ügyletre, amely jelen
szerződésben meghatározott feltételek alapján a meghatározott Felek
között jön létre.
Felhasználó jogai és kötelezettségei:
- Felhasználót a szolgáltatás megrendelését követően
díjfizetési kötelezettség terheli, amelynek megfizetéséért teljes
mértékben Felhasználó a felelős.
- Felhasználó díjfizetési kötelezettségét
banki átutalással vagy Stripe bankkártyás fizetési rendszeren keresztül teljesítheti.
- Felhasználó elfogadja, hogy a díj összegéről kiállított
számlát kizárólag elektronikus úton kapja meg az általa megadott e-mail
címre.
- Felhasználónak gondoskodnia kell arról, hogy az elektronikus úton
történő számla kézbesíthető legyen és a technikai beállítások
(pl. tűzfalak) ezt ne akadályozzák. E-mail cím változása
esetén Felhasználó köteles a Szolgáltatót elektronikus levélben
értesíteni.
A Szolgáltató jogai és kötelezettségei:
- Szolgáltató felelőssége a https://talkaland.hu
honlapon közzétett információk, tudásanyagok esetében a legjobb tudása
szerint eljárni. Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a legfrissebb
hírekről és eseményekről informálódjon és ezekről adatokat,
információkat Felhasználókkal megosszon.
- A weboldalon a Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét,
leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A termékek adatlapján
megjelenített termékek színe a monitorok eltérő beállításai miatt
eltérhetnek a valóságtól! A Szolgáltató nem vállalja a felelősséget a
webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti
különbözőség miatt.
- Amennyiben Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a
weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a
termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától
jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0”
Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket
hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő
szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
- Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a
termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak
azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.
évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának
kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem
tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a
felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat,
abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről,
amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a
hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek
tekintendő.
- Szolgáltató nem felelős Felhasználó által rosszul értelmezett
információkból, egyéb Felhasználó általi hiányosságokból, valamint az
információ közlés alapján rosszul elvégzett feladatokból eredő
hibákért és következményekért. A honlapon elérhető információk
többsége saját tevékenység során tesztelt adatokon alapul, amely a legjobb
tudást felhasználva és korrekt szemléletmódot támogatva sem garantál
minden esetben eredményes megvalósítást.
- Szolgáltató által nyújtott szolgáltatással összefüggően adott
tanácsadásért – miután annak betartására, a gyermek és szülő
személyes megfigyelésére a Szolgáltatónak lehetősége nincs, a
Szolgáltató nem áll helyt. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás a
fentiekkel összefüggésben nem eredményköteles, ezáltal a Szolgáltató sem
egészségügyi, sem pénzügyi, sem jogi felelősséget nem vállal.
- Mivel a szolgáltatás igénybevétele elsődlegesen az online
térben zajlik nyomatékosan felhívjuk a figyelmet arra, hogy az nem
helyettesíti sem a személyes orvosi vizsgálatot, sem a személyes dietetikai
konzultációt. A Felhasználó otthonában történő szolgáltatást minden
esetben egy előzetes árajánlat tétel előz meg. Az otthoni
szolgáltatás megvalósulásának alapfeltétele, hogy az ajánlat írásos
formában elfogadásra kerüljön.
- Jogfenntartás: Szolgáltató tájékoztatja az érdeklődőket,
amennyiben valamely Felhasználóval negatív fizetési tapasztalata volt, úgy
a Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra nézve, hogy valamely
Felhasználó számára a szolgáltatás nyújtását megtagadja. Továbbá,
ha Szolgáltató úgy gondolja, hogy Felhasználó személye nem valós,
adatai nem felelnek meg a valóságnak, szintén megvonhatja a szolgáltatás
nyújtását Felhasználótól. A konkurencia képviselőit, a vele együtt
dolgozókat és ismerőseit Szolgáltató szintén kizárhatja a
szolgáltatások köréből.
III. TERMÉKEK ÉS SZOLGÁLTATÁSOK
MEGVÁSÁRLÁSÁNAK MENETE
- Felhasználó regisztráció után kezdheti meg a vásárlást. Az oldalon
történő vásárlás feltétele a 18. életév betöltése.
- Felhasználó a megvásárolni kívánt terméket kiválasztja.
- Felhasználó beírja a szükséges adatokat: név, e-mail cím,
telefonszám, postázási cím: város, irányítószám, utca, házszám, számlázási
cím (amennyiben eltér a postázási címtől) és esetleges
megjegyzések (pl. kuponkód).
- Számlát a Szolgáltató csak Magánszemélyek részére tud kiállítani.
Amennyiben cég névre kiállított számlát szeretne, kérem még vásárlás
előtt vegye fel a kapcsolatot a Szolgáltatóval a talkaland@talkaland.hu
e-mail címen.
- Felhasználó a vásárlás során köteles a saját, valós adatait
megadni. A vásárlás során megadott valótlan, vagy más személyhez
köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés
semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más
nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.
- A megrendelés során Felhasználónak folyamatosan lehetősége
van a bevitt adatok javítására vagy törlésére.
- Az adatok megadását követően Felhasználó a ”Megrendelés”
gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még
egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is
küldhet a megrendelésével vagy e-mailben jelezheti a Szolgáltató felé
egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát. A “Megrendelés” gomb
megnyomásával Felhasználó elfogadja jelen Általános Szerződési
Feltételeket és kijelenti, hogy megismerte és elfogadja az adatvédelmi
szabályzat feltételeit.
- A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és
visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számla
elektronikus úton jut el a Vásárló részére.
- A termékek és szolgáltatások
ellenértékének teljesítésére az alábbi módokon van lehetőség:
– Banki
átutalás (A megrendelés után legkésőbb 48 órán belül a rendszer
számlát küld, amelyen megtalálók az utaláshoz szükséges adatok. Kérjük, a
megjegyzésbe feltüntetni a számla számát.)
– Bankkártyás online fizetési rendszeren keresztül (Stripe)
- Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél
vagy az áraknál, Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben
a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatja
Felhasználót az új adatokról. Felhasználó ezt követően még egyszer
megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy
bármely fél elálljon a szerződéstől.
- Ha a megrendelés elküldését követően szeretné Felhasználó
módosítani a megadott adatokat, ezt a Szolgáltató jelen Általános
Szerződési Feltételekben megadott elérhetőségein tudja jelezni a
Szolgáltató irányába.
- Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen
tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos
időtartamáról.
- A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul
megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve
egyéb problémáért, hibáért felelősség nem terheli.
- A rendelés során pontatlanul megadott elektronikus levelezési cím
vagy a postafiók tárhelyének telítettsége a visszaigazolás hiányát
okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét. Ilyen
esetekben a Szolgáltató megpróbál egyéb módon kapcsolatba lépni a
Felhasználóval.
- Amennyiben Felhasználó nem kíván a webshopon keresztül rendelni, a
megvásárolni kívánt termékek listáját elküldheti a talkaland@talkaland.hu címre
is, amelyhez Felhasználó részéről a számlázási adatokat is szükséges
megadni. Ezután Felhasználó kap egy elektronikus számlát, melynek
átutalással történő kiegyenlítése után a Szolgáltató küldi e-mailben
a kiadványokat vagy postán a fizikai termékeket.
- Amennyiben a Felhasználó dietetikai tanácsadást (továbbiakban
szolgáltatást) kíván igénybe venni, úgy a talkaland@talkaland.hu email
címen tudja felvenni a kapcsolatot a Szolgáltatóval esetmegismerés és
további egyeztetés céljából. A dietetikai szolgáltatás fizetési
kötelezettséggel jár, melyet a Felhasználó tudomásul vesz. A szolgáltatás
díja mindig előre utalással fizetendő, mert egyéni felkészülést
igényel. A szükséges szolgáltatások típusa és mennyisége függ a Felhasználó
táplálkozással összefüggő problémájának jellegétől, így minden
esetben egyénileg kerül meghatározásra.
IV. A MEGRENDELÉSEK FELDOLGOZÁSA ÉS
TELJESÍTÉS
- A megrendelések feldolgozása folyamatosan történik.
- Elektronikus kiadvány vásárlása esetén a Szállítási módok
kiválasztásánál a rendszer az Online szállításra van állítva
automatikusan. Kérem, hogy ezt a beállítást nem módosítsa, hiszen
elektronikus terméket csak online letölts formájában tudunk átadni. Elektronikus
kiadvány vásárlása esetén a sikeres bankkártyás fizetést követően a
Felhasználó regisztrált profilján belül a Megrendelések menüpontban van
lehetőség a terméket letölteni. Átutalásos fizetés esetében a számla
kiegyenlítését követően tudja a Felhasználó a regisztrált profilján
belül a Megrendelések menüpontban letölteni a terméket. Amennyiben a Megrendelő a regisztrációs
fiókját bármilyen okból törölteti, abban az esetben a Megrendelőnek
nincs további lehetősége a korábban megvásárolt elektronikus
kiadványokat letölteni.
- Fizikai termék esetén az alábbi szállítási módok állnak
rendelkezésre:
AUTOMATÁK, CSOMAGPONTOK (magyarországi címre
vehetők igénybe)
Packeta
Group automata
előrefizetés
(online bankkártyás fizetés és átutalás) esetén: 1 290 Ft
FUTÁRSZOLGÁLAT (magyarországi címre
vehetők igénybe)
Packeta Group belföldi
házhozszállítás (Kb. 1 hetes szállítási
időre lehet számítani.)
előrefizetés
(online bankkártyás fizetés és átutalás) esetén: 2 950 Ft
MAGYAR POSTA (magyarországi
címre vehetők igénybe)
belföldi levélfeladás ajánlott levélként (Kb. 1 hetes szállítási időre lehet számítani.)
előrefizetés
(online bankkártyás fizetés és átutalás) esetén: 1 950 Ft
SZEMÉLYES ÁTVÉTEL (Érden, emailes vagy
telefonos egyeztetést követően)
előrefizetés
(online bankkártyás fizetés és átutalás) esetén: ingyenes
A szállításiköltség minden szállítási mód
esetében a kasszánál, a fizetés előtt kerül felszámításra.
- A megrendelést és pénzügyi teljesítést követő első
hétfői napon kerül a csomag regisztrálásra a csomagpontnál/futárszolgálatnál.
Ezt követően a kiszállítást végző cég e-mailben értesítést küld
a várható kiszállítás dátumáról, majd a futár telefonon is jelzi
érkezését.
- Felhasználó vállalja, hogy az általa megrendelt terméket
tartalmazó csomag kifizetéséről és átvételéről megfelelően
gondoskodik. Felhasználó köteles a csomagot átvenni és hiánytalan
teljesítés esetén az átvételi elismervényt aláírni.
- Amennyiben a termék kiküldése közben megsérült, azt Felhasználó az
átvétel napján köteles a Szolgáltató felé jelezni, aki haladéktalanul
intézkedik a termék elszállításáról és kicseréléséről. Ezt
követően beérkező szállítás közbeni sérülésekre vonatkozó
reklamációkat a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni. A szállítás
közben megsérült termék visszaszállításának és a cseretermék
kiszállításának költsége a Szolgáltatót terheli.
- A pontatlanul/helytelenül megadott postai cím miatt meghiúsult
kézbesítés esetén az újra postázás költsége a vásárlót terheli!
- Személyes átvétel esetén, a pénzügyi teljesítést követően
legkésőbb 3 napon belül a felek felveszik a kapcsolatot egymással
átvételi időpont egyeztetése céljából. Amennyiben az egyeztetés
sikertelen vagy a megbeszélt időpontban nem teljesül az átvétel a
Megrendelő hibájából, abban az esetben a csomag postázásra kerül a
megadott számlázási címre, melynek költsége a Megrendelőt terheli.
Amennyiben az átvétel a Szolgáltató hibájából nem valósul meg, abban az
esetben a postázási költség a Szolgáltatót terheli.
- Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért
nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll
rendelkezésére, köteles erről a Felhasználót haladéktalanul
tájékoztatni, valamint a Felhasználó által fizetett összeget
haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. E
kötelezettség teljesítése a Szolgáltatót nem mentesíti
szerződésszegése egyéb következményei alól.
- Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai
ismertetők, leírások rajta kívül álló okok miatt történő
előzetes bejelentés nélküli változása miatt. A Szolgáltató fenntartja
a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben vagy
teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a
Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor.
V. ELÁLLÁS JOGA
- Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének,
továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása
értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14
napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől,
visszaküldheti a megrendelt terméket.
- Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól
számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó vagy az általa
megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
- Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék
átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
- A termék visszaküldésének költségét Fogyasztónak kell viselnie,
Szolgáltató nem vállalja e költség viselését.
- Az elállási jog gyakorlása esetén Fogyasztót a termék
visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató
azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi
kár megtérítését.
- Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog az alábbi esetekben:
– Olyan termék esetében, amelyet Fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állítottak elő vagy olyan termék esetében,
amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak (pl. névre szóló
dedikált könyv).
– Olyan nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom
tekintetében, ha a Szolgáltató a Felhasználó kifejezett, előzetes
beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Felhasználó e
beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul
vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az
itt írt elállási jogot.
- Fogyasztó tudomással bír arról, hogy jelen Általános
Szerződési Feltételek elfogadásával kifejezetten beleegyezik abba,
hogy a Szolgáltató az általa forgalmazott elektronikus könyv vételárának
megfizetését követő 24 órán belül elküldje az elektronikus könyv
letöltéséhez szükséges linket a Fogyasztót részére elektronikus üzenet
formájában. Az elektronikus üzenet elküldésével a Felhasználó elveszíti a
jelen pontban részletezett elállási jogát, melyet Felhasználó jelen
Általános Szerződési Feltételek elfogadásával tudomásul vesz.
- Szolgáltató a termék visszaérkezését és az elállási nyilatkozat
megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul,
de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget
Fogyasztó részére.
- Szolgáltató visszatérítéskor az eredeti ügylet során alkalmazott
fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Fogyasztó
más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e
visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót többletköltség
terheli.
- Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a
szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató
részére történő megküldésétől számított 14 napnál
semmiféleképpen sem később visszaküldeni. A termék(ek) visszaküldése
során Felhasználó köteles az átvett árut hiánytalan és hibátlan állapotban
(sértetlen eredeti csomagolásban) visszaküldeni. Azon áruk, amelyek nem
megfelelő csomagolásban érkeznek, nem kerülnek átvételre. Ezek minden
esetben visszaszállításra kerülnek Felhasználó részére. Az ebből
eredő többlet költség, mindig Felhasználót terheli.
- Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos
időszak letelte előtt visszaküldi vagy átadja a termék(eke)t.
- A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg
vissza nem kapta az áru(ka)t vagy Felhasználó bizonyítékot nem
szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő
közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
- Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak
jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban.
Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás
időpontját vesszük figyelembe. Postai úton történő jelzés esetén
ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A
megrendelt terméket postai úton vagy futárszolgálat segítségével
juttathatja vissza Felhasználó a Szolgáltató részére.
- Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes
szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendeletet itt tekintheti
meg: http://www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK14030.pdf
- Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvét itt
tekintheti meg: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:304:0064:0088:hu:PDF
- Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen
Szabályzatban található elérhetőségeken.
VI. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG
- A Szolgáltató a kötelező jótállás alá tartozó termékekre egy
év jótállást vállal. A kötelező jótállás alá nem eső termékek
esetén Szolgáltató a gyártó által esetlegesen vállalt időtartamra és
feltételek mellett vállal jótállást. Utóbbiak konkrét feltételeiről
Szolgáltató Fogyasztó kérésére részletes tájékoztatást ad.
- A vásárlástól számított hat hónapon belül Szolgáltató csak akkor
mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a termék hibája a
Fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Így a
Szolgáltató nem köteles a kifogásnak helyt adni, ha megfelelően
bizonyítja, hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán
vált hibássá. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a
bizonyítási teher a fogyasztó oldalára kerül vagyis vita esetén a
Fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés
időpontjában fennállt. Nem áll fenn hibás teljesítés, ha a termék
hibái ismertek, vagy azok a Megrendelő számára felismerhetőek
voltak.
- Szavatossági jog érvényesítésére Fogyasztó a teljesítés
időpontjától számított két éves elévülési határidő alatt
jogosult. Ha Fogyasztó az igényét menthető okból nem tudja
érvényesíteni, így különösen, ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél
fogva a fenti határidőn belül nem volt felismerhető, a
szavatossági jogok érvényesítésének határideje a teljesítés
időpontjától számított három év.
- A jótállási ill. szavatossági idő alatt felmerült, jótállás
ill. szavatosság körébe tartozó hibákat Szolgáltatónak költségmentesen ki
kell javítani, kicserélni vagy újólag szolgáltatnia. Amennyiben ilyen
hibák a Megrendelő tudomására jutnak, a Fogyasztó haladéktalanul
köteles Szolgáltatót írásban értesíteni jótállási, illetve szavatossági
igényeiről.
- A jótállás ill. szavatosság érvényesítéséhez Fogyasztó köteles
bemutatni Szolgáltatótól kapott számlát, illetve jótállási jegyet.
Jótállási igény esetén Fogyasztó elsődlegesen kijavítást,
illetőleg kicserélést követelhet, ezt követően illeti meg az
árleszállítás, illetve elállás joga. A hiba a felfedezésétől
számított 2 hónapon belül jelzett kifogás esetén tekinthető jótállási
ill. szavatossági időben közöltnek. A közlés késedelméből
eredő kárért Fogyasztó felel. A fentieken túlmenően az adott
termékhez mellékelt jótállási jegy is tartalmazhat jótállási, illetve
szavatossági feltételeket.
- Szolgáltató az általa forgalmazott termékek hibás
felhasználásából, szakszerűtlen beszereléséből, rendeltetésnek
nem megfelelő működtetéséből eredő károkért, a termék
által okozott járulékos, vagy közvetett károkért, továbbá személyi
sérülésekért felelősséget nem vállal.
VII. KELLÉKSZAVATOSSÁG
- Milyen esetben élhet Fogyasztó a kellékszavatossági jogával?
Fogyasztó webshopot üzemeltető cég hibás
teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
- Milyen jogok illetik meg Fogyasztót a kellékszavatossági igénye
alapján?
Fogyasztó – választása szerint – az alábbi
kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést,
kivéve, ha az ezek közül Fogyasztó által választott igény teljesítése
lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest
aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem
kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Fogyasztó is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a
szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról
egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Fogyasztó viseli,
kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
- Milyen határidőben érvényesítheti Fogyasztó
kellékszavatossági igényét?
Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem
később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 munkanapon belül
közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés
teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
- Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Fogyasztó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági
igényét.
- Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai
érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági
igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha
Fogyasztó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot
üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat
hónap eltelte után azonban már Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy
Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is
megvolt.
VIII. TERMÉKSZAVATOSSÁG
- Milyen esetben élhet Fogyasztó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Fogyasztó – választása szerint –
kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
- Milyen jogok illetik meg Fogyasztót termékszavatossági igénye
alapján?
Termékszavatossági igényként Fogyasztó kizárólag a hibás termék
kijavítását vagy kicserélését kérheti.
- Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor
hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a
gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Milyen határidőben érvényesítheti Fogyasztó
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Fogyasztó a termék gyártó általi forgalomba
hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő
elteltével e jogosultságát elveszti.
- Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti
termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági
igény érvényesítése esetén Fogyasztónak kell bizonyítania.
- A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta
forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás
alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot
bizonyítania.
- Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági
és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése
esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó
kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
IX. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY ESETÉN
TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS
- Fogyasztó és Szolgáltató közötti szerződésben a felek
megállapodása a rendelet rendelkezéseitől Fogyasztó hátrányára nem
térhet el.
- Fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása
(számlával, vagy akár csak nyugtával).
- A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek
Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).
- Szolgáltató a Fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy
jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
- A jegyzőkönyv másolatát igazolható módon Fogyasztó
rendelkezésére kell bocsátani.
- Ha Szolgáltató Fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének
teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni,
álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a
békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt
munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
- Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől
számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző
hatóság kérésére bemutatni.
- Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy
kicserélést legfeljebb harminc napon belül elvégezze.
X. VEGYES RENDELKEZÉSEK
- Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt
jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes
felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját
maga követte volna el.
- Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy
érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét,
jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
- Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát
nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott
jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az
erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a
Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely
lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról,
hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú
betartásához.
- Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják
rendezni.
XI. SZERZŐI JOGOK
- A www.talkaland.hu webhelyen
található tartalom Szolgáltató szellemi terméke, ezért szerzői jogi
védelem alatt áll, amelyet magyar és nemzetközi törvények védenek.
- Felhasználó a honlap megtekintésével elfogadja a Szerzői Jogi
és Általános Szerződési Feltételeket és önmagára nézve kötelező
érvényűnek tekinti.
XII. NYILATKOZATI MINTA ELÁLLÁSHOZ
Címzett: Töviskesné
Zsótér Bíborka Egyéni Vállalkozó
Cím: 2030
Érd, Vereckei utca 16.
Alulírott/ak ………………………….
kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási
jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás
nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel
időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A vételárat az alábbi bankszámlaszámra kérem
visszautalni (abban az esetben töltse ki, ha szeretné, hogy a vételárat banki
átutalással fizessük vissza):
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron
tett nyilatkozat esetén)
Kelt:
A nyilatkozatot a Fogyasztó elküldheti
Szolgáltatónak e-mailen (talkaland@talkaland.hu), vagy székhelyére címzett
postai levél (Töviskesné Zsótér Bíborka Egyéni Vállalkozó, 2030
Érd, Vereckei utca 16.) formájában.
XIII. TELJESSÉGI ZÁRADÉK
- Jelen ÁSZF a Feleknek a tárgyban létrejött valamennyi feltételt
tartalmazza. A jelen ÁSZF megkötésével minden korábbi, e tárgyban
folytatott szóbeli vagy írásbeli egyeztetés, illetve létrejött
megállapodás hatályát veszti.
- Nem képezik a jelen ÁSZF részét mindazon szokások, amelyek
alkalmazásában a Felek korábbi üzleti kapcsolatukban megegyeztek, illetve
mindazon gyakorlat, melyet egymás között kialakítottak. Nem képezi a
szerződés részét továbbá semmilyen, az adott üzletágban hasonló
szerződés alanyai által széles körben ismert és rendszeresen
alkalmazott szokás.
XIV. ADATKEZELÉS
- Szolgáltató kizárólag a hatályos jogszabályok rendelkezéseivel
összhangban, az adatkezelési és adatvédelmi rendelkezések előírásait
szigorúan betartva végzi a személyes adatok kezelését, figyelembe véve a
jogszerűség, tisztességes eljárás és átláthatóság, a célhoz
kötöttség, adattakarékosság, pontosság, korlátozott tárolhatóság
alapelveit.
- Szolgáltató megtesz minden olyan technikai és szervezési
intézkedést, hogy Felhasználói személyes adatait biztonságos, az Európai
Parlament és a Tanács (EU) 2016/679. rendelete által előírt módon
kezelje.
- A személyes adatok kezelésével kapcsolatos Adatkezelési
Tájékoztató szintén Szolgáltató weboldalán és székhelyén érhető el.
XV. PANASZKEZELÉS RENDJE
- A www.talkaland.hu webshop célja, hogy valamennyi megrendelést
megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége
mellett teljesítsünk. Amennyiben Fogyasztónak mégis valamilyen panasza van
a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a
fenti e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
- Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség
szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet,
Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról
haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát
postán/e-mailen megküldi a vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása
nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s
annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
- Az írásbeli panaszt webshopunk 30 napon belül írásban
megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A válasz
másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző
hatóságoknak kérésükre bemutatja.
Panasszal fordulhat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi
Hatósághoz is:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
E-mail: nfh@nfh.hu
Vagy területi szerveihez:
Budapest Főváros Kormányhivatala
Műszaki, Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály,
Fogyasztóvédelmi Osztály
Fogyasztóvédelmi Osztály vezetője: Dr. Bobál Pál
Fogyasztói Kapcsolatok Osztály vezetője Selmeczi Zsuzsanna
Cím: 1052 Budapest, Városház u. 7.
Postacím: 1364 Budapest, Pf.: 144.
Telefonszám: +36-1 450-2598
E-mail: fogyved_kmf_budapest@nfh.hu
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság területi szerveinek listáját itt találja:
http://www.nfh.hu/teruleti
Panasza esetén lehetősége van az alábbi
békéltető testülethez fordulni:
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
A magyarországi békéltető testületek listáját itt találja:
http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html
Utolsó módosítás: 2025.05.01.